0732.46.22.09

Parodontologie

Termenul de parodontologie indică acea ramură a stomatologiei care studiază țesuturile parodonțiului și bolile conexe.

Parodonțiul este format din țesuturile care înconjoară dintele și servesc pentru a asigura stabilitatea acestuia în arcada dentară:

• țesuturi moi - ligamentul parodontal și gingia;
  • țesuturi dure -  cementul radicular și osul alveolar.

Medicul stomatolog specializat în diagnosticarea și tratarea bolilor parodonțiului se numește parodontolog.

Parodontologia studiază cauzalitatea, prevenția, diagnosticarea, stoparea și tratarea bolilor parodontale.

Boala parodontală este cunoscută pacienților sub denumirea de parodontoză.

Cauza bolii parodontale

Principala cauză a bolii parodontale este igiena orală deficitară. Alți factori care favorizează apariția acestei boli sunt fumatul, diabetul necompensat, stresul, sarcina și ereditatea.

Creșterea nivelului plăcii bacteriene determină apariția inflamației gingivale, care apoi se agravează, afectând țesuturile dure ale parodonțiului.

Această patologie este infecțioasă, atunci când se datorează plăcii bacteriene.

Boala parodontală este o boală multifactorială, deoarece este dată de o serie diferită de factori (fumat, diabet, stres, sarcină și ereditate) și de un loc specific, deoarece fiecare dinte poate fi afectat într-un mod diferit.

Boala parodontală apare atunci când țesuturile parodonțiului nu își mai îndeplinesc funcția de susținere a dinților, deoarece sunt colonizate de mai multe specii bacteriene.

Agravarea acestei afecțiuni duce la mobilitatea dinților afectați și recesiuni gingivale, adică detașarea și retragerea gingiei și formarea buzunarelor parodontale.

Fazele bolii parodontale

• Gingivită

Apare de obicei sub formă de inflamație, roșeață și sângerare a gingiilor în timpul periajului zilnic sau cu ocazia consumului de alimente solide.

Prezența constantă a respirației urât mirositoare și sensibilitatea crescută a dinților și gingiilor în timpul masticației sau periajului dentar, sunt simptome ce semnalează prezența gingivitei.

Boala parodontală în stadiu inițial, de gingivită, se vindecă după un detartraj subgingival, ale cărui rezultate trebuie menținute printr-o igienă orală corectă și regulată.

• Parodontoză

Atunci când boala atinge un stadiu avansat, putem discuta despre parodontoză.

Există o serie de proceduri chirurgicale care vizează încetinirea progresului bolii, încercând să reducă buzunarele parodontale și să ofere o mai mare stabilitate dinților.

parodontoza targoviste, tratament parodontoza targoviste, rg dental targoviste

Efectele conexe ale bolii parodontale, asupra organismului

Boala parodontală se agravează la pacienții diabetici.

Un studiu internațional a demonstrat că pacienții afectați de boli parodontale prezintă un risc mai mare de patologii cardiace (coronariene) la femei și determină creșterea riscului de naștere prematură.

Diagnosticul bolii parodontale

Diagnosticăm boala parodontală cu:

• sonda parodontală, care ne permite să detectăm adâncimea buzunarelor parodontale, prezența sângerării și a infecției, calibrarea și determinarea cauzelor, cum ar fi depistarea cariilor de pe rădăcină sau a restaurărilor dentare montate greșit, care duc la o acumulare mai mare de placă bacteriană;
  • examen de mobilitate dentară;
  • examen radiologic intraoral pentru a evalua gradul resorbției osoase.

RG Dental oferă servicii stomatologice profesionale, de calitate, pentru tratarea tuturor problemelor legate de structurile de susținere a dinților, prin specialiștii săi în domeniu.

RG Dental - Împreună cu tine pentru prevenția afecțiunilor orale

RG Dental a fost o alegere perfectă! Am întâlnit o echipă care se completează perfect, ca o familie, de la personalul care te întâmpină la recepție până la domnul doctor. Profesionalism, încredere, amabilitate, tehnologie de top. Recomand.

Ioana Banu

Un loc extraordinar, o clădire superbă, personal pe măsură, pregătit, atent, amuzant, foarte empatic. Primul loc în care am fost și am ținut să scriu un review! Recomand clinica stomatologică RG Dental!

Monica Petre

Aici nu simți că mergi la dentist! Frica nu există, pentru că te întâmpină o echipă de oameni inimoși, veseli și profesioniști.

David Grigorescu

O experiență fantastica într-un cabinet minunat,asigurat de o echipa foarte profesională.Am mersla ei pentru un tratament destul de complicat și fiecare vizită a fost o experiență. Recomand cu dragă inimă!

Andreea Constantin